Pechhulp service
€39,95 per jaar
Zorgeloos autorijden vinden we belangrijk. Met goed onderhoud en reparaties van de hoogste kwaliteit zorgen we dat u veilig op weg blijft. Mocht u toch een keer pech krijgen, dan zijn we er ook voor u.
Of u nu thuis staat of onderweg bent in het buitenland, u kunt dag en nacht op ons rekenen. Onze eigen alarmcentrale is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Professionele monteurs staan voor u klaar in 42 landen in Europa. Zij proberen u altijd ter plaatse te helpen; in 99% van de gevallen kunt u uw reis met uw eigen auto vervolgen.
Is er toch vervangend vervoer nodig? Dan regelen we dat via 150 Nederlandse en wel 2000 Europese uitgifte punten. Zelfs een hotelovernachting hoort bij onze service.
Waar kunt u op rekenen?
- Hulp bij pech onderweg: Als u stil komt te staan door een lekke band of een kapot onderdeel;
- Hulp bij pech in uw woonplaats of daarbuiten: Als uw auto niet meer rijdt of start door een technische oorzaak;
- Hulp bij pech door een eigen vergissing: U hebt verkeerd getankt, uzelf buitengesloten of een lege accu;
- Transport naar uw eigen garage: Vanuit Nederland is dit gratis bij reparatie in uw eigen garage;
- Vervangende huurauto: Maximaal 2 dagen in Nederland of 4 dagen in het buitenland (categorie B, uitbreiding mogelijk. Neem altijd een geldige creditcard mee).
Waar moet je voor bijbetalen?
- Pech door het weer: Belt u ons voor een bevroren slot, handrem of ruitenwisser? Dan is de pechhulp gratis maar betaalt u wel voorrijkosten;
- Noodhulp: Uw auto kan nog wel rijden maar er zijn problemen met bijvoorbeeld verlichting, sloten, tankdop, gordels of het raammechanisme. Hiervoor betaalt u voorrij- en reparatie kosten;
- Schade: Als u stilstaat of een defect onderdeel hebt door een botsing of een ander ongeluk. Dit valt niet onder de pechhulp service. We helpen u wel met de afwikkeling bij de verzekering; (Dit valt normaal gezien onder uw autoverzekering);
- Huurauto categorie C of hoger: Bijvoorbeeld meer zitplaatsen of vermogen;
- Zakelijk gebruik in Europa: Vraag hiervoor naar de voorwaarden.
Gaat u met de caravan op vakantie? Ook dan kunt u gebruik maken van onze pechhulp service. Voor €15 extra per jaar* kunt u zorgeloos met uw caravan binnen Europa op reis.
* AST Caravan Pechhulp Europa is een aanvulling op AST Pechhulp Europa en kan niet los worden afgesloten.
Bel ons of klik hieronder om contact met ons op te nemen als u vragen heeft over onze pechhulp service.
DE Kleine lettertjes
Meer dan 40 Europese landen
Met AST Pechhulp Europa bent u verzekerd van pechhulp in meer dan veertig Europese landen en belt u altijd met een Nederlandssprekende alarmcentrale medewerker. AST Pechhulp Europa geldt vanaf 25 kilometer over de Nederlandse landsgrens. AST Pechhulp Europa is een vakantiepakket voor particulier gebruik, voor zakelijk gebruik gelden andere voorwaarden.
Vervangend vervoer
In de meeste Europese landen zijn er tijdens de zomervakantie Nederlandse auto’s beschikbaar, met- en zonder trekhaak. Als deze niet voorradig zijn, zal een buitenlandse verhuurder bijna altijd om een creditcard vragen. Hier hebben wij als alarmcentrale geen invloed op. Indien u niet over een creditcard beschikt, kan het voorkomen dat u een treinreis aangeboden krijgt als vervangend vervoer. De leeftijd van de bestuurder en/of de ingangsdatum van de rijbevoegdheid kan eveneens van invloed zijn op het wel of niet verstrekken van een huurauto en/of een verhoging van de verzekeringspremie. Ook hier hebben wij als alarmcentrale geen invloed op.
Wanneer vervangend vervoer?
Onze medewerkers doen altijd hun uiterste best om voor u het juiste vervangende vervoer in te zetten, houdt echter rekening met het feit dat het niet vanzelfsprekend is dat er bij pech direct een vervangende (gelijkwaardige) auto wordt ingezet. Wees daarop voorbereid en lees daarom onderstaande tekst aandachtig door.
Het begrip vervangend vervoer staat niet alleen voor een vervangende (gelijkwaardige) auto. Het staat onder andere ook voor taxi, openbaar vervoer, vliegreis of meerijden met de bergingswagen en wordt in eerste instantie ingezet als middel om na een pechgeval naar huis of naar de (vakantie)bestemming te reizen. Als pechhulpverlener hebben wij dus diverse mogelijkheden om vervangend vervoer in te zetten.
In geval van de inzet van een huurauto zijn onderstaande punten van belang. Verder kunt u indien gewenst vaak door middel van bijbetalingen een hogere categorie auto huren dan in de voorwaarden is opgenomen.
- Rijbewijs: Elke autoverhuurder controleert of de rechthebbende bestuurde een geldig (Nederlands) rijbewijs heeft en kan tonen. Heeft deze geen rijbewijs bij zich dan kan er geen huurauto ingezet worden. De alarmcentrale zal dan de alternatieven bespreken met de bestuurder.
- Leeftijd bestuurder: De verhuurder kan een minimale leeftijdsgrens hanteren met als gevolg dat er geen huurauto ingezet mag worden.
- Creditcard: In het buitenland wordt nauwelijks nog een auto verhuurd zonder dat de bestuurder fysiek een creditcard aan de verhuurbalie kan tonen. Geen creditcard, geen auto is meer regel dan uitzondering. Soms kan de pechauto als borg dienen zodat lokaal toch nog een auto gehuurd kan worden bij de berger c.q. autobedrijf, maar dan mag de auto meestal niet de grens over.
- Borg via creditcard: Internationale autoverhuurders reserveren de borg altijd van de creditcard van de bestuurder. De creditcard en bestuurder dienen fysiek aanwezig te zijn om de auto in ontvangst te nemen. Pas als de auto ingeleverd is vindt de verrekening plaats. Kopieën of borg in geld wordt niet geaccepteerd.
- Nederlandse huurauto: In veel grote Europese vakantieplaatsen staan Nederlandse huurauto’s klaar die ingezet kunnen worden zonder creditcard. In sommige gevallen is het mogelijk om binnen 2 weken een Nederlandse huurauto te bezorgen in combinatie met het ophalen van de pechauto, dit kan een oplossing zijn voor personen die aan het begin van de vakantie autopech hebben gehad.
- Trekhaak/dakdrager: Auto’s uitgerust met trekhaak en of dakdrager zijn niet altijd voorradig op elk uitgifte punt van (inter)nationale verhuurders waardoor het voor kan komen dat de levertijd langer, of de afstand verder is dan verwacht of dat u de reis op korte termijn alleen maar kunt vervolgen met een voertuig wat niet aan de gewenste vereisten voldoet. In de zomermaanden en wintersportperiode zijn er in diverse landen Nederlandse auto’s ter beschikking met trekhaak en/of dakdragers en hebben wij ook de mogelijkheid om op bestemming een passende vervangauto te bezorgen.
- Bakwagen, 7- of 9-persoonsauto: Hiervoor geldt hetzelfde als voor auto’s met trekhaak/dakdragers met dien verstande dat onze contractant veelal geen verantwoording draagt voor de lading wanneer er geen bakwagen voorradig is. Wanneer een 7- of 9-persoonsauto niet beschikbaar is wordt de mogelijkheid besproken om een tweede huurauto in te zetten. Dit kan alleen als er twee bestuurders zijn met een rijbewijs en met een creditcard.
- Reparatietijd: De (de)montage tijd of de arbeidstijd die een monteur nodig heeft om het voertuig te repareren. Als de reparatietijd korter is dan 4 uur geldt de richtlijn dat er niet direct vervangend vervoer wordt ingezet.
- Extra dag(en) en of extra kilometers: Autoverhuurders vermelden altijd het aantal huurdagen en hanteren meestal een maximaal aantal kilometers per dag (informeer hiernaar bij de verhuurder). Er is geen vergoeding opgenomen voor extra kilometers en/of extra dagen. De kosten hiervoor zijn voor rekening van de bestuurder.